Norma vydaná v SR je pod názvom Systém manažérstva kvality s označením roku 2016, medzinárodné znenie  ISO 9001:2015. Rieši procesný prístup v rámci odberateľsko-dodávateľských vzťahov. Tento základný princíp musí byť uplatnený pri zavedení systému kvality a následne obhájený v certifikačnom audite.

iso 9001Norma je základom systémov manažérstva, a práve pri otázke máte ISO? Myslia zákazníci normu ISO 9001.


Základné ISO požiadavky:

  • plnenie leg. a zákazníckych požiadaviek
  • procesné riadenie
  • riadenie rizík
  • definovanie systému kvality
  • zodpovednosť manažmentu
  • riadenie zdrojov
  • riadenie realizácie
  • hodnotenie dodávateľov
  • spokojnosť zákazníka
  • interný audit
  • analýza a zlepšovanie

 

Komu je systém kvality ISO 9001 určený?

Všetky typom spoločnostiam vrátane živnostníkov. Od roku 2001 sa ISO norma nerozlišuje na 3 druhy ISO 9001, 9002 a 9003. Spoločnosť môže byť akéhokoľvek zamerania v rámci podnikania.


Prínosy zavedeného systému:

  • vstup do výberových konaní
  • posilnenie vnútornej štruktúry spoločnosti
  • zvýšenie konkurencieschopnosti
  • zvýšenie hodnoty spoločnosti
  • image
  • zviditeľnenie v trhovom prostredí
  • zvýšenie spokojnosti zákazníka
  • trvalé zlepšovanie

Vysoký faktor ovplyvňujúci systém manažérstva kvality sú ľudia a teda ľudský faktor.


SYSTÉM RIADENIA KVALITY

EuroISO s.r.o. Vás pripraví na certifikačný audit. Certifikačný audit je vykonávaný v 2 stupňoch.

  1. Stupeň auditu - kontrola dokumentácie 
  2. Stupeň auditu - dokumentované informácie, udelenie certifikátu

Certifikačný audit je zameraný na kontrolu plnenia požiadaviek normy ISO 9001. Preto aby bolo ,,čo,, kontrolovať a aby ste mohli získať certifikát kvality Vám vykonáme predaudit systému manažérstva kvality.
Certifikát kvality sa udeľuje na dobu 3 rokov. Každý rok sa vykonáva potvrdenie platnosti certifikátu. 

Naša spoločnosť Vám pomôže hladko absolvovať  audity bez rizika straty certifikátu kvality. Aktívne obhájime systém kvality na dohľadovom audite - životný cyklus ISO certifikátu.

ISO 9001 sa v prvom rade zameriava na riadenie kvality, nie na certifikáciu výrobku.

Definícia „kvality" v ISO 9001 sa týka všetkých tých čŕt produktu (vrátane služby), ktoré vyžaduje zákazník. Riadenie kvality znamená, čo robí organizácia pre to, aby zabezpečila, že jej produkty (výrobky a služby) vyhovujú požiadavkám zákazníka.

ISO 9001 je určitá značka kvality produktu, je jedna časť záruk.

Keď má organizácia certifikovaný systém riadenia podľa medzinárodne platnej normy ISO 9001, znamená to, že nezávislý audítor skontroloval, či proces ovplyvňujúci kvalitu (ISO 9001), vyhovuje požiadavkám príslušnej medzinárodne platnej normy.